Одржано школско такмичење из информатичке и рачунарске писмености међународног такмичења "Дабар"
У периоду од 16.11.- 20.11.2015. године 273 ученика наше школе, узраста од петог до осмог разреда, имали су прилику да учествују на школском такмичењу из информатичке и рачунарске писмености "Дабар" у току редовних часова изборног предмета информатика и рачунарство. Према информацијама са сајта организатора ове године учешће на такмичењу узело је 25.491 ученик што је за 5.000 такмичара више него претходне године. Какве резултате су остварили наши ученици сазнаћемо ускоро. Без обзира на резултате самим учешћем ученици су кроз ово такмичење сазнали на који начин решавање проблема може бити занимљиво и забавно.
Дабар је међународно такмичење из рачунарске и информатичке писмености за ученике основних и средњих школа. Његов главни циљ је повећање интересовање ученика за рачунарство и информатику и да се покаже да рачунар није само средство за комуникацију, претраживање интернета, обраду текста, слушање музике и гледање филмова већ да је рачунар неисцрпан извор занимљивих логичких проблема, због чега рад на рачунару никада није досадан.
На занимљив и интерактиван начин кроз ово такмичење ученици се упознају са областима рачунарства и информатике. Питања су тако концепирана да код ученика развијају вештине решавања проблема, алгоритамски начин размишљања, логичко решавање проблема, правилну употребу информационих технологија и њен утицај на друштво. Реализацијом такмичења упоређују се знања из области рачунарских наука и информационих технологија између ученика у Србији и Европи, откривају даровити ученици из информатике и промовишу социјални контакти између младих људи из различитих школа и порекла.
14. октобра 2015. у Бечу на „ 11 Европском самиту рачунарских наука“ (European Computer Science Summit) који представља годишњу Kонференцију ,,Informatics europe” (the federation of CS institutes at European universities) такмичење ,,Дабар” је награђено као „Најбоља европска информатичка пракса у образовању“ (Informatics Europe Best Practices in Education).
Марија Андоновић Радојевић
настанвик инфроматике